12 ARALIK 2016, 01:30



KORKAKÇA VE UYKUSUZ 


Kaç ay oldu, saydım...
Bir başına uyanırken bir şehir de
Yalnız, güçsüz ve acınası...
Sen yoksun ya bu şehir de
Hep kimsesiz uyanıyorum.
Güçsüz uyanıyorum.
Kimliğimi bir ülkede kaybetmiş gibi...
Ağır ağır geçiyorum denizden.
Karşıya her geçişimde
Üç kırk beş  vapurunda,
En çok martıları seviyorum.
Denizin tam ortasında
'Müsait bir yerde!'
Diye bağırmak istiyorum her defasında.
Çarşıya girmeden önce ,
Caddenin ortasında oturup
Bir dakikalığına unutmak istiyorum
Hızla gelen arabalara rağmen.
Bu aralar en çok ellerim uyumuyor.
İki uyku arasında durup durup
Ardı ardına sigara içiyorum.
Evde herkes uyuyor.
Ben tuvalette sigara içiyorum.

...

Sonra parfüm sıkıp
Pencereyi açıyorum.
Kokusu pek dinmiyor uykusuzluğun. 
Ayrı şehirlerde uyanınca hep
Mutsuz ve acı uyanıyorum.
Hatalı,
Korkak...
Korkak ve uykusuz...
Ellerim uyku tutmadikca
Sigara içiyor aralıksız.
Omuzlarım korkak bir gemi gibi,
Yere düşüyor ağır ağır...
Omuzlarım uykusuz hep.
Korkak,
Ve uykusuz...
Gelincikleri daha çok seviyorum artık.
En çok da beyaz olanlarını.
Beyaz...

...

Bembeyaz...
Sen gibi.

...

Beyaz ve korkak...

...

Uykusuzluğu saydikca
Vapur saatini kaçırıyorum.
Beş on seferine yetişiyorum sonra.
Telaşsız, yorgun
Yorgun, tutarsız...
Sürekli ellerim titriyor.
İki uyku arasında avutuyorum ellerimi.
'Uyu!' diyorum onlara.
Üstünü örtüyorum.
Öpüyorum , kokluyorum...
Uykusuz gözlerle seviyorum onları.
Tam uyuyacak gibi oluyor
Martılar üşüşüp duruyor sonra.
Uyanıyorlar.
'Susun' diyorum işte
'Gidin , Sizi sevmiyorum !'
Diyorum martılara
Dinlemiyorlar.
Sonra ellerime sarılıyorum.
İki uyku arasında...
Sonra vapura binmediğimi fark ediyorum.

....

Gülüyorum.
Korkakça gülüyorum ,
Korkak ve uykusuz...
Sardunyaları tokatlıyorum uykumda.
Evdeki bütün turşuları yiyiyorum.
Iştahla , alalacele...
Sonra aklıma geliyorsun.
İki uyku arasında gidip geliyorsun.
Hemen gidiyorsun sonra.
Geldiğin yerde durmuyorsun.
Dur biraz...
Ellerimin uykusuzluğundan öp,
Ben uykuya dalınca git sonra.

....

Turşuları yemeye devam ediyorum.
Sigara içiyorum sonra.
İki uyku arasında
Omuzlarıma dokunuyorsun.

Dur biraz,

Dokunduğun yerde kal!
Sonra öp ellerimden.
Korkak ve uykusuz ellerimi...

Yorumlar